AMARAN KERAS LELAKI JANGAN BACA !!! Gossip Orang Perempuan…

 

Img27130 copyAssalammualaikum, lepas ini saya akan rehat panjang dari menulis blog… rasanya dah banyak sangat saya tulis !!! meski pun masih banyak lagi perkara menarik yang ingin saya kongsikan… Memang panjang celoteh saya ini, bukan nak membebel sekadar menyampaikan ilmu yang saya rasakan orang muda perlu ambil tahu…

Teringat saya teman baik saya Marisa seorang yang sangat kelakar orangnya… “ Aku salah makan apa ntah… Gatal merenyam-renyam Cik Tom aku kak…!!” Saya terpinga-pinga bertanya? Apa dia Cik Tom tu…? Dekat mana Marisa..? Dia terbahak-bahak ketawa “Teruk la kau ni kak Cik Tom tu Miss V lah… Orang Melaka panggil macam tu sebab wanita ni kan pemalu, sebab dia santun di selindungkan maka sesuai sangatlah di panggil Cik Tom..”

Sikap saya yang suka menganalisa serta peramah banyak  membantu kajian tentang produk, masyarakat, “Market Behavior” dan menyusun strategi perniagaan yang berkaitan dengan dunia kewanitaan. Setelah Berjaya saya kutip dan kumpulkan, ia banyak membantu untuk kebaikan diri saya sendiri. Ilmu ini sangat banyak manfaatnya jika kaum wanita mahu menerokainya… “Lain padang lain belalang, lain orang lain ragam… Begitu juga kisah dan ilmu herba, perkara sulit kewanitaan dan kecantikan.”

Sifat saya yang tidak pernah duduk diam sejak dari muda dan minat yang mendalam membuat kajian tentang dunia kewanitaan tidak meliputi bangsa melayu sahaja. Antaranya, bangsa Thai, Cina, India, dan pasti tidak ketinggalan Indonesia.

SONY DSC

Rumusan pencarian saya selama hampir 40 tahun rasanya cukup banyak. Semua sudut yang saya kumpulkan sangat menarik jika ia dibukukan secara detail. Saya menemui pelbagai teknik alternative bagaimana mengurangkan sakit bersalin, perbidanan, merapatkan tulang punggung, kegel, senaman tulang belakang, mengecangkan perut saya supaya tidak membesar dan mengenal tahap grip terbaik iaitu kekuatan “Muscle Vagina” semasa hubungan seks.

Apapun penulisan saya tidak ada kena mengena dengan hospital atau ilmu ke doktoran ia sekadar “Research”dan pengakuan KISAH PENGALAMAN ORANG LAIN yang bercerita dengan saya. Ketika menemuramah mereka adakalanya, saya ketawa… Takut… Terkejut… Bermacam-macam perasaan ketika mendengarnya…!

ANTARA PERKARA YANG SAYA KAJI :

  1. Cik Tom akan longgar dan hilang sengatnya bila ia semakin berusia.
  2. Longgar akibat lepas bersalin, mengenal teknik senaman dan mengenal herba terbaik untuk merapatkannya.
  3. Ada Cik Tom yang tiada kualiti…ishhh… susahnya bahagian ini nak disusun.
  4. Kelemahan lelaki seks Bangsa Cina dan India…!! Tahap usia mereka? berpunca dari makanan.
  5. Wanita Cina, India dan Melayu (paling best wanita Melayu).
  6. Wanita Cina dikatakan tawar meskipun berkulit cantik…!
  7. Apakah punca lelaki penzina memilih wanita Thai dan Indonesia?

ANTARA JAWAPANNYA:

  • Cik Tom akan longgar dan hilang sengatnya.

Orang muda mukanya tegang, orang tua mukanya berkedut…! Begitu juga Cik Tom turut melalui proses penuaan. Wanita yang berusia mengalami kekeringan, sakit dan tiada nafsu seks. Mereka tidak berminat langsung terhadap seks sehingga ada juga yang mengatakan ia adalah perkara paling dibenci dan mereka melakukan dengan terpaksa.

Jika berlakunya seks, wanita itu sangat mengharapkan ia berlaku dengan pantas. Aspek lain  yang menyebabkan Cik Tom menjadi longgar dan hilang sengat ialah kadar tenaga yang lemah kerana usia. Punca kesihatan menyebabkan otot dalaman vagina juga turut tidak berstamina dan menjadi lemah sehingga ada yang mengatakan “DAH TAK MENYENGAT LAGI…”

  • Masalah vagina menjadi longgar turut diakui oleh pakar wanita…!!

Berdasarkan perkongsian ramai wanita mengakui Cik Tom semakin longgar selepas melahirkan anak terutamanya yang melahirkan anak yang besar, luka yang banyak, tidak berpantang, tidak berpantang dengan sempurna. Pengambilan pil perancang kehamilan juga menyebabkan air yang terlalu banyak ketika hubungan seks dan vagina menjadi sangat longgar. Masalah vagina menjadi longgar turut diakui oleh pakar wanita…!!  Kaedah pembedahan bagi mengetatkan saluran vagina banyak dilakukan oleh orang yang berkemampuan namun ia bersifat sementara sahaja dan ia akan kembali longgar selepas beberapa bulan. Senaman Kegel amat disarankan oleh pakar wanita kerana ia sangat di akui banyak kebaikannya.

Untuk memulihkan masalah vagina longgar ia tidak boleh sembuh dalam masa yang singkat…! Ia perlukan senaman latihan Kegel, senaman merapatkan tulang punggung, pantang dan makan herba bagi membantu kesan pulih lebih cepat. Rangsangan ini membantu keseluruhannya dalaman tubuh wanita sehingga mampu mengetatkan urat-urat halus dinding Cik Tom kembali mencengkam kuat sewaktu hubungan berlangsung.

Rawatan herba adalah rawatan tertua yang diamalkan diseluruh dunia bagi mengetatkan saluran vagina selepas bersalin. Herba yang paling terkenal untuk rawatan mengetatkan vagina atau kesihatan wanita ialah MANJAKANI, KACIP FATIMAH, DAN LOBATA.

1

Manjakani berasal dari Negara Syria.  Herba ini amat banyak di gunakan di Negara Mesir, India, Arab dan Asia. Kacip Fatimah tumbuhan dari hutan seluruh Asia. Lobata yang juga dipanggil kudzu juga hidup dinegara di Jepun. Lobata yang paling terbaik didunia datangnya dari Thailand Paling terbaik dan berkualiti…Ada pada Persis Dara…!!

  • Lelaki yang penzina memilih wanita Thai dan Indonesia yang dikatakan paling istimewa…!!

Mereka sangat sopan santun dan memahami kehendak lelaki. Mereka melayani lelaki sehingga kehujung tapak kaki… Layanan mereka itu salah satu keseronokan yang sukar dilupakan oleh lelaki. Mereka berkata “isteri saya pun tak pernah layan saya macam tu..!!”.

Antara lain Kreativiti mereka ialah  “Bahasa Badan” lenggok yang berseni dan mengasyikkan berahi lelaki.Wanita Thailand hebat dengan seni Kegel dan Lobatanya. Wanita Indon pula dikatakan menggunakan susuk yang dipasang pada kemaluannya. Kuasa yang sangat luar biasa sehingga “JULING MATA HITAMKU”…he he he… Bab ni tak payah lah saya tulis detail ye..!! Kata mereka lagi keistimewaan Cik Tom setiap bangsa tak sama…!! Jika dibandingkan antara wanita Cina, India dan Melayu..? Melayulah yang paling best. Wanita Cina dikatakan tawar meskipun berkulit cantik…!! Seronok dipandang tak sedap dirasa…

  • Ada Cik Tom yang tiada kualiti..ishhhhh…ss  susahnya nak susun ayat..!!.

Amat sukar bagi saya menulis bab ni… Saya cuba menulisnya atas permintaan ramai wanita…!! Pengalaman ini saya ambil dari kisah benar melalui kajian saya…!! Mungkin penulisan dan pengalaman saya ini dapat membantu dan panduan kepada wanita yang sedang mengalami masalah ini…

WANITA WAJIB BACA ..!! APAKAH KESAN KEPUTIHAN …

Jenis-jenis keputihan : 

  • Putih pekat seperti susu, coklat, kekuningan dan kehijauan.
  • Keputihan berwarna jernih dan sedikit keruh adalah normal.
  • Jika banyak dan tebal pada seluar dalam atau berketul-ketul keluar semasa buang air kecil itu adalah keputihan kes berat.

Perhatian –

  •  Keputihan dialami oleh kanak-kanak dari usia seawal 8 tahun sehingga berusia.
  • Wanita mengandung, gemuk & wanita aktif seperti bersukan paling teruk mengalami keputihan.
  • Ia menyebabkan kulit muka tidak sekata/kusam/eyebag/gelap dikiri kanan tepi hidung
  •  Ada setengah wanita yang tidak keluar keputihan (saya panggil keputihan mendap). Ia hanya akan keluar selepas makan herba sahaja. Bila makan produk ST (D Folia) & JRM ( Persis Dara) keputihan mereka akan keluar dengan banyak sehingga membuatkan mereka tidak selesa dan rungsing.
  •  Minima keluar keputihan selepas makan produk 3 hari sehingga ada yang paling lama sehingga 40 hari..!!! bergantung tahap tersimpannya keputihan dalam badan mereka.

Antara kesan lain akibat keputihan :

  • Jika banyak keputihan bagi wanita belum kahwin:

Semasa malam pertama seperti tidak dara kerana ia longgar dan mudah ditembusi sehingga         menjadi konflik yang membuatkan suami rasa curiga..!! Bayangkan kalau sudah berkahwin, tambah-tambah  lagi dah bersalin… Maka lebih teruk lah jadinya…!!

  •  Keputihan melekat pada kemaluan suami dan meninggalkan bau yang tidak enak.
  •  Menyebabkan suami hilang selera kerana merasa jijik dan pastinya memalukan.
  • Semasa hubungan akan mengeluarkan bunyi.
  • Keputihan punca suami menjauh diri dan banyak berlakunya suami curang mencari wanita lain.
  •  Muka kusam tak berseri, berbelang tepi hidung, tona kulit tidak sekata, eye bag & cepat tua.
  •  Kurang subur dan susah hamil.
  • Punca penyakit dalaman organ peranakan wanita dan kegatalan sehingga mencederakan Cik Tom.
  •  Bau busuk akibat keputihan yang teruk dapat dihidu sehingga 2meter (Sangat memalukan).
  • Keputihan serius yang menyebabkan kegatalan boleh menjangkit kepada alat kelamin suami.
  •  Pihak lelaki akan mengalami kegatalan yang sama dan mengalami keradangan kulit.

Hanya Wanita Yang Memahami Wanita kan..!!

Saya merasakan Blog JRM adalah medium bermenafaat untuk semua kaum wanita ..Berbagai ilmu perbidanan dan pengalaman sepanjang kehidupan yang bersesuaian saya akan dikongsikan di blog ini..Menyampaikan ilmu kepada perkara kebaikan mungkin dapat menyelamatkan insan lain dalam  perkahwinan, kesihatan dan memberikan ketenangan jiwa.

Indahnya siraturahim dan jariah kita sesama insan..

MELALUI PENULISAN BONDA ROZITA SETERUSNYA.

Twitter: http://twitter.com/official_JRM
Instagram: 
http://instagram.com/official_jrm

Facebook: https://www.facebook.com/rozita.jrm

LIKE fan page JRM :https://facebook.com/JRMOfficial

6 Comments

  1. dewicinta says:

    Assalammualaikum, perkongsian ini amat menarik perhatian saya..emm..sebagai wanita sememangnya kita harus menitikberatkan cik tom kita..wanita sekarang harus lebih terbuka berbicara ttg keutamaan sex atau hubungan batin.nescaya ramai wanita tidak mengenali fungsi organ seksual sendiri malahan tidak pernah menikmati klimaks dalam hubungan mereka. sejurus itu, perkongsian ini membuka minda mereka dan memikirkan sejauh mana hubungan suamiisteri sepanjang perkahwinan mereka.usai berkata ‘ala,biasa jer..’ ‘ala, tak kisah’ atau ‘tak heran’ ttg hubungan batin kerana meraka tidak menikmati keistimewaan hubungan tersebut.Perempuan harus pandai mengoda, seksi dari segi perbuatan walaupun fizikal gemuk yang penting cik tom ketat dan masih berfungsi baik. alhamdulillah semakin matang,saya semakin mengenali kehendak seksual saya!.sayangi diri sendiri dan berusaha yang terbaik!

    • jamu ratu malaya says:

      Kehidupan ini indah..dan wanita yang tahu menerokainya terasa sangat bermakna ..setiap single step dan moment..dalam ayat ni..semoga puan menikmati kebahagiaan yang terbaik..Amen

  2. Faridah says:

    As salam puan,
    Sekiranya anak dara mengalami keputihan, herba apa yang paling mujarab untuk rawatan. Adakah boleh mengambil Persis Dara? Sekian tq

    • jamu ratu malaya says:

      Salam..Kalau anak dara saya cadangkan makan d folia. atau kopi ratu..kopi ratu sangt bagus dapat mengenyangkan bagus untuk diet, melancarkan haid , menguatkan ingatan bagus untuk wanita dari muda sehingga berusia..dia x da gula..manisan dan daun

  3. siti nasreena says:

    Blog JRM sgt bermanfaat kepada kaum perempuan..byk info yg blh memberi kebaikan dlm hal rumah tangga.

    • jamu ratu malaya says:

      Salam..terimaksih sudi baca dan kongsikan pada teman2..semoga ilmu dini berpanjangan dn dapat membantu orang lain

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CommentLuv badge

© Copyright 2013. Jamu Ratu Malaya (JRM) - No.95-1, Jalan Nautika A U20/A, Seksyen U20, Pusat Komersial TSB, 40160 Shah Alam, Selangor.