TERMA & SYARAT-SYARAT PEMBELIAN JRM ONLINE

 

TERMA & SYARAT-SYARAT PEMBELIAN JRM ONLINE

 1.       PERHATIAN

  • Terdapat aduan pembeli online tentang penipuan penjualan barang JRM di facebook yang menggunakan nama JAMU RATU MALAYA tetapi nombor akaun yang dinyatakan bukan di atas nama ROZITA IBRAHIM.
  • Atas masalah tersebut pihak JRM Online menukarkan nama JAMU RATU MALAYA  kepada   Rozita Jrm dan like fan page di Rozita Jamu Ratu Malaya
  • Pihak JRM tidak akan bertanggungjawab jika berlaku penipuan disebabkan kecuaian pelanggan itu sendiri berurusan dengan pihak lain selain yang dinyatakan di atas.
  • Harga ahli dan pengedar JRM jauh lebih rendah daripada harga sebenar produk.
  • Pelanggan perlu menyatakan nombor keahlian JRM untuk mendapat keistimewaan harga sebagai ahli atau pengedar JRM.
  • Sila ambil perhatian jika ada promosi dari pihak JRM, harga promosi yang diberikan jauh lebih rendah daripada harga ahli.
  1. 2.       CARA & SYARAT PEMBAYARAN
  • JRM menawarkan pembayaran yang mudah dan cepat melalui :-

ROZITA IBRAHIM

MAYBANK : 5621 – 1500 – 1046

ROZITA IBRAHIM

CIMB : 8600-5904-58

  • Untuk kemudahan semua pelanggan, kami juga menerima pembayaran melalui pindahan wang (online fund transfer) dan pembayaran secara manual di kaunter-kaunter bank dan mesin ATM.
  • Harga yang dipamerkan adalah TETAP tiada tawar-menawar.
  • Bayaran penuh hendaklah dilakukan bagi setiap pembelian, iaitu setelah persetujuan dilakukan diantara pelanggan dengan pihak JRM Online melalui Mesej & Whatsapp.

3.   POLISI PENGHANTARAN TEMPAHAN

3.1.    PROSEDUR PENGIRIMAN BARANG

a)   Pihak kami amat prihatin menjaga kualiti servis JRM Online.
b)   JRM akan membuat penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.
c)    Kos penghantaran tertakluk kepada destinasi dan berat barang tersebut.
d)   Semua kos penghantaran barang akan dimaklumkan selepas pihak kami menerima tempahan yang lengkap.
e)   Caj penghantaran hanya akan dikenakan untuk pelanggan, Member (Ahli) dan Dealer online sahaja.
f)    Sila berikan maklumat yang tepat untuk memudahkan urusan penghantaran

i.         Nama penuh penerima
ii.        Alamat yang lengkap
iii.       Nombor telefon (hp)
iv.       Jenis produk dan kuantiti
v.        Akaun Bank (CIMB / MBB / Bank)
vi.       Tarikh & Masa
vii.      Jumlah Bank In

g)   Maklumat yang diberikan melalui Mesej & Whatsapp jangan dipadamkan selagi barang yang ditempah belum sampai. Sekiranya berlaku kelewatan penerimaan barang sila mesej semula maklumat tersebut sebagai rujukan.

h)   Pihak kami akan memproses tempahan pelanggan selepas pengesahan pembayaran bayaran dilakukan.

i)     Pihak kami akan memberikan resit pembelian dan sekiranya ada lebihan wang, kami akan memulangkan bersama-sama barang yang dihantar.

j)     Pihak kami akan sertakan kad ahli untuk pembeli yang ingin mendaftar sebagai Ahli JRM.

k)   Pihak kami akan sertakan kad pengedar bagi pelanggan yang membuat pembelian pertama kali minima RM500 di dalam satu (1) resit pembelian (tertakluk kepada terma dan syarat pengedar)

l)     Pihak kami akan menjalankan kawalan kualiti (quality control)  sebelum menghantar barang kepada kepada pelanggan. Semua barang dijamin dalam keadaan baik semasa diposkan.

m) Pihak kami tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakan barang atas apa-apa jua sebab selepas penyerahan barang kepada pihak Poslaju.

n)   Pelanggan boleh membuat tempahan barang pada setiap hari termasuk hari sabtu, ahad dan cuti umum.

  • o)   Pihak JRM Online hanya akan membuat pengeposan barang pada hari bekerja Isnin-Jumaat (8.00 pagi sehingga 2.00 petang) sahaja.

p)   Jika pelanggan membuat pembayaran pada hari yang sama, pihak kami akan membuat penghantaran hari berikutnya.

3.2  Pengesahan Penghantaran (Tracking Number)

a)   Selepas barang pesanan pelanggan diambil oleh pihak Poslaju, nombor rujukan (tracking number) boleh di minta pada PIC yang ambil order.

3.3 Cara Pembungkusan (QC) dijalankan

a)   Semua barang akan ditapekan bersama-sama  sebelum dimasukkan ke dalam plastik Poslaju atau kotak.

3.4  TEMPOH PENERIMAAN BARANG

a)   Tempoh penerimaan barang 3-7 hari bekerja dari tarikh penghantaran.

b)   Jika pelanggan belum menerima barang selepas 7 hari barang tersebut dihantar, pelanggan perlu memaklumkan pihak JRM Online dengan kadar segera di 013-7747133 atau 019-9009133.

c)     Pelanggan diminta mesej semula maklumat seperti nama penuh, alamat lengkap, no.telefon, jenis produk dan kuantiti dan tracking number (Rujuk 3 (3.1) (g)).

d)   Pihak kami akan membuat semakan penghantaran dengan pihak Poslaju.

4.      POLISI PEMULANGAN BARANGAN

  • Semua barang yang telah dijual tidak boleh dikembalikan kecuali berlaku kecuaian dari pihak JRM sendiri.
  • Pihak JRM Online menerima pemulangan barang hanya dengan sebab-sebab yang berikut :-

i.           Kesilapan Staff JRM mengambil dan menghantar  tempahan produk
ii.          Barang yang diterima luput tarikh
iii.         Barang yang diterima tidak mengikut piawaian seperti warna, tekstur atau rasa.

  • Untuk pengembalian barang, sila whatsapp di 013-7747 133 /019-9009133 /019 3737 133 beserta gambar dan sebab-sebab barang tersebut perlu dikembalikan selewat-lewatnya selepas tiga (3) hari penerimaan barang tersebut.
  • Pihak JRM Online menerima semua aduan pelanggan dan akan memprosesnya.
  • Sekiranya aduan tersebut layak dipertimbangkan pihak JRM Online akan memberikan alamat ibu pejabat dan nombor rekod aduan kepada pelanggan.
    • Syarat-syarat pemulangan adalah seperti berikut:-
    • Pemulangan barang hendaklah dilakukan dalam tempoh tujuh (7) hari selepas penerimaan barang.
    • Pihak JRM Online tidak akan menerima sebarang pemulangan/pertukaran selepas tempoh tersebut.
    • Bungkusan dan barang tersebut masih dalam keadaan baik
  • Kos penghantaran adalah atas tanggungan pelanggan sendiri
  • Pastikan nama, jenis produk dan kuantiti produk yang diisi pada borang pesanan adalah betul
  • Pihak kami tidak akan bertanggungjawab atas kesilapan pelanggan semasa mengisi borang pesanan.
  • Pihak JRM Online tidak akan membuat pulangan wang.
  • Pelanggan hanya boleh menukar barang yang sama harga atau lebih (Jika lebih perlu membuat penambahan wang)

Polisi ini bertujuan untuk menjaga integriti perniagaan dengan semua pelanggan JRM online. Semua TERMA & SYARAT di atas adalah tertakluk kepada pindaan dan boleh diubah oleh pihak JRM Online dari masa ke semasa tanpa dimaklumkan kepada pelanggan. Pelanggan diminta menyemak TERMA & SYARAT ini dari masa ke semasa.

 

Penghantaran dan Pembayaran

Kami menerima pembayaran melalui akaun Maybank & CIMB Penghantaran akan dibuat menggunakan perkhidmatan PosLaju Malaysia & Citylink. infop2